Organisaties

DorpDuivendrecht.nl.

Een onafhankelijk digitaal trefpunt voor de bewoners van Duivendrecht en ander geïnteresseerden zonder politiek, commercieel of ander belang bij dit digitale trefpunt. Puur opgezet om bewoners e.a. te informeren.

Duivendrecht Nu en in de Toekomst: Stichting Vrienden van Duivendrecht

Drechtje spreekt… The Voice of Duivendrecht.

Zij is ‘wereldberoemd’ in de Heerlijkheid Duivendrecht en omstreken! Weten wat zij (bijna twee/drie) wekelijks zegt? Klik op de link boven.

Gemeentelijke kunst en cultuur: Cultuurplatform Ouder-Amstel

Het cultuurplatform Ouder-Amstel is ingesteld door de gemeente om haar gevraagd en ongevraagd te adviseren over het cultuurbeleid in Ouder-Amstel.

Over Diemen: http://historischekringdiemen.nl/

Het team vrijwilligers van de Historische Kring Diemen heeft veel historische informatie over Diemen bij elkaar gezet.

U kunt van harte lust gericht zoeken binnen de databanken. Of gewoon kennismaken met de geschiedenis in de Canon van Diemen. Weinig tijd? Dan hebben we ook interessante korte verhaaltjes die allen te maken hebben met de historie van Diemen. Voor ieder wat wils.

De geschiedenis van het Amstelland: http://www.historischamstelland.nl/

Deze website, Historisch Amstelland, heeft als doel om U alle zaken met betrekking tot de historie van het gebied Amstelland in één website aan te bieden

Over Weesperkarspel: http://www.historischekringdriemond.nl/

De Historische Kring Driemond heeft op haar site een collectie van zo’n 1500 dia’s geplaatst, die allen betrekking hebben op de voormalige gemeente Weesperkarspel. Bij elkaar geven ze een fraai tijdsbeeld van een agrarisch gebied dat midden jaren zestig van de vorige eeuw na de opheffing van deze gemeente voor een groot deel werd bedolven onder het zand van de Amsterdamse stadsuitbreiding.

Aspecten van Ouder-Amstel: https://rvvz.home.xs4all.nl/oa

Een archief van Rob Veldhuyzen van Zanten.

Boekentip: Je bent een echte Duivendrechter als…

Herinneringen van ‘echte Duivendrechters’ voorzien van een (oude) foto of prentbriefkaart.