De Stichting Vrienden van Duivendrecht en de Stichting Oud-Duivendrecht zijn door de gemeente Ouder-Amstel uitgenodigd voor een hoorzitting over het bezwaar dat wij hebben gemaakt tegen de beslissing over de omgevingsvergunning voor het kappen van bomen aan de Rijksstraatweg 145, het terrein van Levvel.

De bomen zijn ondertussen gekapt, dat is dus niet meer terug te draaien. Maar dat de gemeente participatie niet serieus neemt en de eigen regels en verordeningen niet nakomt vraagt om actie.

Daarom hebben beide stichtingen gevraagd om de omgevingsvergunning in te trekken, en alsnog een participatietraject te starten. Misschien hebben we op die manier nog enige invloed en dorp Duivendrecht zo leefbaar mogelijk te houden.

Daarnaast zijn excuses van de gemeente wel op zijn plaats met daarbij de concrete toezegging dat dit niet meer zal gebeuren.

Daarom steun ons: kom naar de hoorzitting als toehoorder.
Laat zien dat de inwoners van Duivendrecht serieus genomen moeten worden, zodat we op een goede manier gaan samenwerken.  Reageer (onderaan) eventueel, als je van plan bent om te komen, zodat er een stoel is bij de hoorzitting.

Meer informatie:

Waar:

Gemeentehuis Ouder-Amstel
Vondelstraat 1
1191 BD Ouderkerk aan de Amstel
T: (020) 496 21 21

Wanneer:

15 oktober, 18:30

Zie ook ons vorige bericht over het terrein van Levvel.

2 reacties op “Herinnering: bomenkap op het Levvel-terrein: hoorzitting op 15 oktober, 18:30 gemeentehuis”

1. Inderdaad, de bomen zijn al gekapt. En “sorry, sorry, het zal nooit meer gebeuren” hebben we nou al zo vaak gehoord…
    Toch is het goed dat er een hoorzitting komt. Wellicht dat ooit het besef bij politici en ambtenaren doordringt hoe je je verantwoordelijk, integer en fatsoenlijk kunt gedragen. De gestage druppel holt de steen uit.

2. Helemaal mee eens!

Betrokkenheid van inwoners leidt tot minder kosten bij de gemeente. meer vertrouwen bij inwoners en minder vertragingen bij de uitvoering.